18 Eylül 2013 Çarşamba

Çalıkuşu havalandı ve yine penceremde

Hani her şeyin eskisi güzledir deriz ya, ne varsa eski de vardır hani. Çoğu kişi bu felsefeye lafta sarılsa da ben ciddi ciddi bu felsefenin önde bayrak tutanlarındanım. Eski Çalıkuşu dizisini izlediniz mi bilmiyorum ama hayatımda izlediğim en güzel dizi. Bir aşkın böyle yalın, araya karmaşa sokulmadan, gurur içinde harmanlanarak yansıtıldığını hiç ama hiç görmemiştim. Adımı adından aldığım karakter... Çalıkuşu idolüm demiştim ya ilk yazımda işte ben o diziyi her sene bir iki kez izlerim her izlediğimde de ağladığım sahneler vardır.


İzlemediyseniz şiddetle tavsiye ederim. Dönem dizileri her zaman ilgimi çekmiştir Tomris Giritlioğlu'nun her projesini takip ediyorum zaten. Dönem dizi ve filmlerini başarıyla ekrana getirip önümüze seriveriyor. Hatırla Sevgili dizisini hiç unutabilir miyim?  Çalıkuşu da benim için öyle işte. Eski Çalıkuşu Aydan Şener'le bir başka güzeldi kabul ediyorum saf, durağan ama bir o kadar olaylı bir roman. -en sevdiğim kitaptır- Şimdi yeni bir heyecan sardı içimi, yeni Çalıkuşu... Eskisine sadık kalınmış, her duyduğumda tüylerimi diken diken eden müziği, eski kıyafetleri ve o kıyafetle uyumlu şemsiyeleri, hoş, latif sözleri... Bu yeni dizi de beni can evimden vuracak gibi. Şimdiden sevdim, hem yeni Çalıkuşu'nu hem de Kamran'ı. Burak Özçivit de rolüne çok iyi adapte olmuş ve yine çok yakışmış.-Yunan heykeli gibi adam yeminle - Şimdiden güzel bir dizi olduğunu her haliyle belli eden Çalıkuşu umarım çizgisinden şaşmaz ve günümüz uyarlamaları gibi diziyi uzatacağım diye bambaşka bir noktaya çekmezler. Onun dışında Fahriye Evcen de Burak Özçivit de rollerinin hakkını vererek bu güzel projede bizleri mest edecek gibi duruyorlar. Hele ki beni. Heyecan hatsafhada dizi kültürü olmayan biri olarak merakla beklediğim, sabırsızlandığım diziler arasında. Gelse de izlesek artık masum aşkın en içten anlatımını dimi ama :)  İşte Esin Engin'in yarattığı muhteşem müzik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder